Start a new topic

Cámara de IPHONE 6 a Longomatch pc, via wifi. CONSEGUIDO!!

Hola a todos los foreros, no recuerdo haber visto este tema por ningún sitio. Había leído que era posible usar un Iphone 6 (también se puede hacer con android) como webcam a través de un determinado software instalado en el móvil y en el pc. Usando un macbook air 11", un iphone 6s y la aplicación epoc cam, se puede, como se ve en la foto. Longomatch reconoce el software como dispositivo de captura.

image

El punto negativo es que la aplicación no tiene la opción de zoom.

Seguramente no sea un aporte trascendente o ya lo tendrán más descubierto la mayoría de usuarios. Para cualquier duda.... un saludo!

Really appreciate this wonderful post that you have provided for us.Great site and a great topic as well i really get amazed to read this. Its really good site able to provide you with the writing help you have been write me a dissertation looking for also get result in any time. 

1 person likes this

I really wanted to know the name of the software and it is really a new thing for me I didn't see this before on any platform can you provide me the details about the software how it works and different things I am a student and can  write my assignment for me on this topic and share from the whole that they can also know about this thing. 

1 person likes this

Perdón por escribir en español. Olvidé decir que utilizo un macbook. El proceso es sencillo:

1 instalación del software "epocam" en macbook.

2 instalación del software "epocam" en iphone

3 conectar macbook e iphone a la misma red wifi

4 abrir la aplicación en iphone y macbook y automaticamente verá la imagen de la cámara del iphone en su mac.

5 abrir longomatch e iniciar un proyecto desde un dispositivo de captura. longomatch reconocerá la aplicación epocam como dispositivo de captura.

* si no quiere usar la aplicación wifi, puede hacerlo directamente conectando el cable/cargador de iphone a su pc y longomatch debe reconocer su iphone como dispositivo de captura.

Espero les sirva de ayuda. Un saludo

Sorry for writing in Spanish. I forgot to say that I use a macbook. The process is simple:

1 installation of the "epocam" software on macbook.

2 installation of the "epocam" software on iphone

3 connect macbook and iphone to the same wifi network

4 Open the application on iphone and macbook and you will automatically see the image of the iphone camera on your mac.

5 Open longomatch and start a project from a capture device. Longomatch will recognize the epocam application as a capture device.

* If you do not want to use the wifi application, you can do it directly by connecting the iphone cable / charger to your pc and longomatch must recognize your iphone as a capture device.

I hope it helps. a greeting

Hello,

With this application, can you create a delay between live and your desktop ? 

Cordialy,

Julien 

Hola, no he entendido muy bien la cuestión. Hay un leve retraso entre la imagen de longomatch y el juego en vivo. Depende del ancho de banda de tu conexión y de jugar en la aplicación y en longomatch con la resolución de la imagen. Se puede conseguir un retraso mínimo. Obviamente yo hago los cortes con longomatch atendiendo a la imagen de longomatch.
Hello, on the contrary I would like to lengthen the time between the live and that of the office. 
... no he visto ninguna función en la aplicación para conseguirlo. Ahora estoy de vacaciones, cuando vuelva a casa haré ensayos para ver esa posibilidad. Estaría bien ya que distanciando la imagen algunos segundos da la posibilidad de minimizar errores, al tener dos vistas de la misma acción (el vivo y longomatch)

Yes, You had understand what I want.

I will let you know if I come on my side.

1 person likes this

Being in banking has led me to realize that I don't have nice things because I don't like debt, not because I'm poor. (Not saying everyone in nice Yellow Sand Stone homes has lots of debt, but it made me feel better about my shit apartment knowing I didn't have a huge mortgage).

Wonderful experiment with this connectivity I'm also trying like this to do my research assignment for me

Login or Signup to post a comment